Aart Jan van Triest en Thomas Plochg

21 november 2019

 

“We leven in een samenleving die maatschappelijke vooruitgang definieert als niet doodgaan.” De vraag is of die maatschappelijke opvatting niet aan het schuiven is. De vraag stellen is hem beantwoorden. Gezondheid wordt een hype waar marketeers en het bedrijfsleven reeds op inspelen. Dat vraagt om fundamentele veranderingen in de samenleving, en de voedingsindustrie in het bijzonder.

000

Aart Jan van Triest is CEO van Fitchannel.

Thomas Plochg is directeur van de Federatie voor Gezondheid. Daarnaast ondernemer en wetenschapper.

 

Dit tweegesprek als onderdeel van het project, ‘de Oerkracht van Gezondheid’ is tot stand gekomen in een samenwerking met de Federatie van Gezondheid, Pharos, expertisecentrum gezondheidsverschillen, zorgverzekeraar ONVZ, en Café Weltschmerz.

Het centrale thema in deze 16-delige serie is hoe de Nederlandse samenleving haar focus kan verleggen naar gezondheid in plaats van ziekte.